Zakres Inwestycji
Przedsięwzięcie objęło odcinek przebiegający przez miejscowość Pargowo i polegała na:
- Budowie ciągu pieszo – jezdnego, po którym poruszać się mogą także rowery,
- Oznakowaniu trasy rowerowej,
- Montażu elementów małej infrastruktury.
Odcinek Miejscowość Pargowo - Granica Państwa
Odcinek ten umownie podzielono na następujące pododcinki:
- Ciąg jezdny (droga dojazdowa do Pargowa i droga w Pargowie) L=804,8m – stanowiący przedmiot projektu współfinansowanego z INTERREG IV A
- Projektowana ścieżka rowerowa (droga z Pargowa do granicy i droga wzdłuż granicy) L=1151,6m - stanowiący przedmiot projektu współfinansowanego z programu RPO WZ.
Całkowita długość odcinka Pargowo – granica państwa wynosi L=1955,4 m.
Od początku odcinka (droga dojazdowa do Pargowa) oraz przez m. Pargowo zaprojektowano drogę na podbudowie istniejącej, szerokość ciągu jezdnego wynosi 3,5m. Na tym odcinku ścieżka rowerowa pokrywa się z drogą jezdną (ok. 805m). Na odcinku „do granicy” i wzdłuż granicy zaprojektowano tylko drogę rowerową o szerokości 3,5m.
Przy projektowaniu odcinka przeznaczonego dla ruchu samochodowego założono możliwie jak największe wykorzystanie istniejących nawierzchni drogowych w granicach pasa drogowego. W miejscowości Pargowo na długości 383,5m droga wykonana była z kostki kamiennej. W ramach inwestycji rozebrano kostkę kamienną ułożono ją powtórne. Kostka została wykorzystana jako podbudowa pod nawierzchnię betonową. Na pozostałym odcinku drogi samochodowej wykonano frezowanie istniejącej nawierzchni bitumicznej, a następnie ułożono nową warstwę wyrównawczą i ścieralną. Pochylenie daszkowe drogi wynosi 2%. Ze względu na małą szerokość drogi (3,5m) i problemy w wymijaniu pojazdów wybudowano mijanki o wymiarach 1,75m x 25,0 m zakończone skosem 1:2. Wykonano również zjazdy do posesji o szerokości 3,5m i skosach 1:1. Geometria i rzędne wysokościowe zostały dowiązane do istniejących dróg.
Odwodnienie:
Wody opadowe z terenu inwestycji odprowadzane są powierzchniowo za pomocą pochyleń podłużnych i poprzecznych.
Przekrój konstrukcyjny:
Konstrukcja jezdni na istniejącej podbudowie (41cm):
- Warstwa ścieralna z betonu asfaltowego 5cm;
- Warstwa wyrównawcza 150 kg/m2 6cm;
- Skropienie podbudowy asfaltem 0,7 kg/m;
- Istniejąca nawierzchnia jako podbudowa (kostka kamienna).
Konstrukcja jezdni na poszerzeniach (41cm):
- Warstwa ścieralna z betonu asfaltowego 5cm;
- Warstwa wiążąca z betonu asfaltowego 6cm;
- Skropienie podbudowy asfaltem 0,7 kg/asfaltowego;
- Podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 15cm;
- Warstwa z gruntu stabilizowanego spoiwem cementowym o RM=2,5MPa 15cm.
Konstrukcja drogi rowerowej (38cm):
- Warstwa ścieralna z HanseGrand 3cm;
- Podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 10cm;
- Warstwa piasku średnioziarnistego 15cm;
- Warstwa z gruntu stabilizowanego spoiwem cementowym o RM=2,5MPa 10cm.
Ograniczenie wykonanych nawierzchni drogowych stanowią oporniki betonowe 12x25cm wtopione. Droga rowerowa została obramowana obrzeżem betonowym 8x30cm.